|02-05-24| Unes 50 persones van seguir amb interès la conferència del Dr. Joan Viñas "Com cuidar la salut" el 30 d'abril a l'església Sant Antoni M. Claret de Lleida. El delegat diocesà de Càritas, Joan Carles Nicuesa, va anunciar que la xerrada era la primera d'un cicle de conferències de diversa temàtica que Càritas parroquial, amb el suport de Càritas diocesana, impartirà aquest curs a la parròquia.

El Dr. Viñas va exposar el tema de la salut no tan sols com l'absència de malaltia, sinó com un estat de benestar que té en compte a tota la persona: cos, cor, ment i esperit. Va remarcar la importància que cadascú cuidi la pròpia salut, tant per benestar personal com per a poder cuidar les persones de l'entorn. Va incidir en la necessitat de cuidar la salut física propiciant un ambient agradable, acollidor, solidari i joiós, fent exercici i tenir cura de l'alimentació, però cuidant també l'esperit. atès que aquest influeix en l'estat físic. a més d'acceptar les xacres i limitacions que apareixen amb l'edat, ja que pot reduir l'aparició de tristesa, depressió, angoixa i fins i tot alguna malaltia greu.

El col·loqui posterior a la conferència va estar molt animat, on el Dr. Viñas va contestar les preguntes dels assistents com, per exemple, afrontar la pèrdua d'un ésser estimat, els efectes positius del perdó, ser positius davant les dificultats o evitar les situacions que provoquin neguit, etc. Després d'hora i mitja es donà per acabat l'acte atès que s'havia de celebrar l'Eucaristia com cada tarda. La gent va agrair al Dr. Viñas la seva exposició sobre la salut amb un fort aplaudiment.