El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Toni Vadell, i també president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya, va impartir fa uns mesos un curs a Lleida i aquí us deixem amb una entrevista.

1.     Com podem motivar als infants i joves amb la catequesi?
La clau està en les persones de referència. Es important que tinguin a prop persones que els estimin. Si aquestes viuen amb profunditat la relació amb el Senyor ho transmeten als infants. Som conscients que per arribar als més petits hem de passar per la família. Ens trobem que alguns d’aquests pares que s’acosten a la parròquia no han tingut un encontre amb el Senyor i per tant és una oportunitat per fer l’Anunci de la fe.

2.     Quin paper té el catequista en tot aquest procés?
El catequista ha de ser un enamorat del Senyor. Han d’ensenyar als infants a partir del silenci i de la pregària. Tenen molta metodologia a l’abast. Com la dels oratoris, però el gran recurs és el personal. Si viu la fe la podrà transmetre i aquest alè quedarà impregnat dins dels cors dels infants i dels joves.

3.     I com es treballa amb els adults que descobreixen al Senyor?
Ens trobem amb adults que tornen a la fe. Hem de seguir sembrant llavors que en qualsevol moment poden créixer. Cal recalcar la importància d’estimar i pregar. Per seguir al Senyor es necessita l’encontre amb Ell. Molta gent té ferides i descobreixen la necessitat de Déu. Es tendeix cap als itineraris personalitzats.

4.     Quina són els reptes del Secretariat Interdiocesà de Catequesi?
Seguir apostant en la catequesi dins la Iniciació Cristina a través de l’oració, la litúrgia i la comunitat. Estem treballant amb nous materials per a l’evangelització dels pares perquè la família creixi en la fe amb l’ajuda de la comunitat parroquial. Volem que els nous mètodes del primer anunci, i sobretot els catequistes, provoquin un “Uau! això m’interessa, vull descobrir el que tu has descobert!”,a les persones a qui van dirigits.