|31-05-24| L'Arxiu Capitular de Lleida obrirà les seves portes el pròxim diumenge 9 de juny, Dia Internacional dels Arxius que se celebra coincidint amb la fundació del Consell Internacional d'Arxius de la UNESCO, per inaugurar una mostra de documents manuscrits que expliquen una part de la història de les campanes i rellotges de la Seu Vella i de la Catedral Nova. Aquelles persones interessades en la investigació històrica o que sentin curiositat pel passat tindran l'oportunitat de veure documents des del segle XIV fins al XX en pergamí i en paper. A més, podran conèixer l'Arxiu i la documentació que s'hi conserva. El 9 de juny les portes de l'Arxiu, al carrer Almodí vell, obriran de 10.00 a 13.00 hores, també ho faran del dilluns 10 de juny al divendres 14 de juny i i del dilluns 17 al divendres 21 de juny.

Arxiu Diocesà de Lleida

D'altra banda i coincidint amb la Setmana Internacional dels Arxius 2024, l'Arxiu Diocesà de Lleida, al Bisbat de Lleida, obrirà les seves portes el divendres 7 de juny de 10.00 a 13.00 per a una exposició monogràfica sobre la documentació que es pot trobar en aquest arxiu.

Els arxius són centres d'accés a milers d'històries increïbles. Donar-les a conèixer i fer-les més properes és l'objectiu de la Setmana Internacional dels Arxius 2024 sota el lema 'Som present, som històries'.