L’any 2013, a la Unitat  Pastoral de Cappont vam fer un estudi de la realitat de pobresa del nostre barri. Després de descobrir que moltes famílies vivien de les ajudes d’aliments que dóna el Banc dels Aliments, vam decidir portar endavant una iniciativa que tenia com a destinataris els infants, què són els més febles davant la pobresa.

Després de parlar amb els col·legis del barri, Càritas Diocesana i Serveis Socials de Cappont, vam decidir tirar endavant un espai d’acollida d’infants. Amb l’objectiu principal de donar sopar calent i equilibrat a nens en situació de risc, vam crear aquest casal. Sense recursos econòmics, però amb l’ajuda de diverses persones, vam poder adequar una cuina dins els locals parroquials amb tot els estris necessaris, i amb pocs voluntaris començarem a acollir infants en edat escolar del barri que cursen Primària, que ens venien derivats per Càritas i Serveis Socials.

La nostra activitat consisteix en oferir tres dies a la setmana: dimarts, dimecres i dijous, un espai d’acollida i acompanyament per aquests nens. Oferim berenar, un temps de reforç escolar personalitzat i coordinat amb les escoles, una estona de joc, i per acabar donem el sopar calent, que consta de dos plats i postre. Després es renten les dents i els pares els venen a recollir.

El nostre horari és de 17:30 a 20:00 h. i realitzem l’activitat als locals parroquials de Sta. Teresa Jornet. En l’actualitat acollim a 12 infants, ja que no tenim prou voluntaris per acollir més infants, ja que intentem donar un tracte el més personalitzat possible.

Estem coordinats amb les escoles i Serveis Socials, ja que periòdicament revisem els casos que acollim amb ells. Col·laboren amb nosaltres alumnes de 4t d’ESO del Col·legi Episcopal i altres voluntaris del barri i de fora. Per a més informació podeu enviar un correu electrònic: udpcappont@gmail.com