Tipus
Cerca de vosotros (Obispo Salvador)
Autoria
Producció
Fecha publicación:
Dom, 07/03/2016

En la celebración de la Asamblea del pasado mes de mayo fueron propuestos estos compromisos concretos para esta nueva etapa que inicia nuestra diócesis.
Aquest capítol ens obliga a establir una jerarquia de preocupacions diocesanes per tal de concretar i seleccionar el que en aquest moment sembla més important. He volgut descriure amb grans traços la situació actual de la nostra societat, els nivells eclesials en els que ens movem i les persones i institucions implicades amb els desafiaments i els signes d'esperança. Ara procedeix demanar a tota la diòcesi un compromís d'actuació en algunes qüestions pastorals que ens afecten a tots i necessiten una resposta. La vida ordinària de la nostra Església es desenvolupa normalment amb l'atenció a la Paraula, als Sagraments i la comunitat; és el que hem fet sempre en les comunitats cristianes amb l'ajuda de l'Esperit Sant. I això no ho nega ningú. Cal. I ho intentem complir cada dia en els diferents serveis pastorals.
Enumero una relació de prioritats descendint a les coses concretes sabent que això exigeix una selecció i evitant que aquesta sigui molt àmpla per concentrar-nos en uns pocs punts d'atenció.
1.- Davant la imperiosa tasca d'evangelitzar la nostra societat, sol•licitar un augment de col•laboració en tot batejat a títol individual  (Ac 6, 7). En els sacerdots i diaques. En els membres de la Vida Consagrada. En els laics. És una exigència del nostre baptisme. La diòcesi ha de posar tots els instruments pastorals a l'abast dels batejats perquè puguin complir fidel i coherentment amb el que en cada moment i circumstància demana el Senyor.
2.- Davant la constatació de l'edat dels diferents agents de pastoral, tenir la valentia suficient per a la revisió constant de la nostra comunitat parroquial, de la Unitat Pastoral, de l'Arxiprestat perquè siguin cada vegada més casa i escola de la comunió, com diu sant Joan Pau II a NMI (num. 43) referit a la pròpia Església. Que s’apropem sempre al proïsme, intentant fer realitat les paraules del Senyor, capitul 25 de sant Mateu, “tot allò que feieu a un d’aquests germanas meus...”
3.- Establir un disseny nou d'ajuda i una pràctica generalitzada de cooperació entre les parròquies i les Àrees Pastorals. Aquestes ja presten un servei reconegut per tots. Cal augmentar i fomentar les idees i projectes, per una banda, i les realitzacions per una altra. Convé formalitzar línies d'actuació entre les dues realitats per fer més efectiva l'acció pastoral.
4.- Inici de la Visita Pastoral del bisbe a totes les parròquies i comunitats cristianes de la diòcesi: anunci de la mateixa i programació; informe previ sobre l'estat actual de la parròquia; calendari i horari; contingut.
5.- El Seminari i la pastoral vocacional com a tasca de tots els diocesans. Acompanyarà a aquest compromís una atenció més intensa als centres d'ensenyament (propis: Col. Episcopal, IREL) tant estatals com concertats i també una gran insistència i major aprofundiment en la Pastoral Juvenil i en la Pastoral familiar. Tothom reconeix que és fonamental establir un adequat caldo de cultiu entre els joves i dins de les famílies perquè sigui eficaç la Pastoral vocacional.
Estos compromisos quieren ser acentos pastorales para un tiempo determinado. No hace falta que os diga que hay los aspectos ordinarios de la actividad pastoral se desarrollan de manera constante en todas las comunidades. Por ello un doble agradecimiento para tantos colaboradores.

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida.