L’Acadèmia Mariana acull dissabte la Jornada Diocesana de Pastoral Penitenciària

L’Acadèmia Mariana acollirà aquest dissabte 6 de maig al matí la 18ª Jornada Diocesana de Pastoral Penitenciària amb el títol “La dignitat de la persona i la justícia restaurativa”.

A les 9.45 hores serà l’acollida dels assistents per donar pas a la presentació de la jornada i a la pregària. A les 10.30 hores serà el torn de la primera ponència titulada “la dignitat de la persona humana a la presó des de la Teologia Moral” a càrrec de Mn. Manel Mercadé, doctor en Teologia i delegat de Pastoral de Joves. Després d’un descans s’ha previst una altra ponència a càrrec d’Isabel Cabós, coordinadora del programa Justícia Restaurativa del Departament de Justícia – Fundació AGI, que parlarà de la resposta sistemàtica davant del delicte.

A continuació un testimoni parlarà d’apadrinar a la reinserció i es clausurarà la jornada. Està previst que el bisbe Salvador hi assisteixi. La jornada està dirigida a voluntaris de Pastoral Penitenciaria, preveres, religiosos, laics, professionals de l’administració, membres de la Xarxa d’Entitats d’Acció Caritativa i Social, estudiants i professionals de l’àmbit social i la reinserció.

L’Església diocesana de Lleida, per mitjà de la Delegació de Pastoral Penitenciària, intenta servir a les persones privades de llibertat i vol facilitar-los la seva inserció a la societat. També pretén informar i sensibilitzar a la ciutadania.

La inscripció és gratuïta i les persones interessades l’han de fer efectiva o bé enviant un correu electrònic a pastoralpenitenciaria@bisbatlleida.org o a la parròquia de la Mercè de Lleida.

AdjuntMida
postercatalanfinal.jpg4.34 MB