La comunitat del Secà de Sant Pere va retre homenatge a les germanes de la Institució de Missioneres Auxiliars de l'Església aquest passat diumenge, 4 d'octubre, en el moment del seu comiat del barri. Va ser un moment  molt emotiu que es va viure entorn de l'eucaristia, que es va convertir en un acte d'acció de gràcies a aquestes germanes que van arribar al Secà de Sant Pere fa quaranta anys.

Lourdes Gilgado ens aporta una crònica informativa de l'acte.

GRÀCIES PER TOT

El diumenge 4 d’octubre, a la nostra comunitat parroquial de Verge dels Pobres, al Secà de Sant Pere de Lleida, i amb la celebració d’una Eucaristia ben preparada, ben cantada per la coral de jubilats del Secà “Llum de veus”, senzilla, íntima i amb molta pau, vàrem agrair a Déu la fe compartida, la vida i la tasca social i parroquial duta a terme i durant molts anys per part d'algunes de les germanes que formen la Institució de Missioneres Auxiliars de l’Església.

Des de l’any 1975 i amb l’ajuda de 2 o 3 germanes, Montse, Trini, i algunes ja difuntes ­-Mª Teresa Orpella i la germana Maruja-, Mn. Ramon Freixes va tirar endavant, amb molt d’entusiasme, la vida social, caritativa, catequètica, espiritual i litúrgica del barri, que comptava aleshores amb una nombrosa quantitat de nens i joves, molts dels quals van assistir a la Missa molt emocionats, per agrair-les la dedicació, els valors, l’orientació i l’acompanyament humà i espiritual que sempre han trobat per part d’aquestes germanes i per part dels Mossens que han anat passant per l’església parroquial.

Al final de la Missa, se’ls va repartir un petit obsequi individual, com a recordatori i seguidament vam compartir un petit refrigeri al saló parroquial, on vam saludar-nos, conversar i riure molt recordant…

Alguns parroquians van aprofitar l’avinentesa per felicitar a Mn. Josep A. Jové, perquè aquest mes d’octubre també feia 25 anys al capdavant de l'Església Parroquial.

Em sembla que s’havia complert l’objectiu fixat: donar gràcies a Déu i a les germanes per la seva tasca, per les llavors posades a la comunitat i per poder compartir amb elles l’Eucaristia amb la fe conreada durant anys i anys, i comprovar les seves cares d’alegria i felicitat pel reconeixement merescut. En boca de tots estava el “gràcies per tot” i en les mans els aplaudiments festius, generosos i sincers.

Podeu veure més fotos aquí.

Lourdes Gilgado

Comunitat del Secà