De l’1 al 3 de juliol han tingut lloc a Barcelona les XII Jornades Interdiocesanes de Catequesi, organitzades pel Secretariat Interdiocesà del Catequesi (SIC). Van anar-hi uns 70 catequistes de les diòcesis catalanes i

de les Illes Balears. Des de Lleida hi varen assistir 4 responsables de catequesi.

El títol de les jornades fou “L´alegria de creure i de comunicar la fe”

El treball va consistir en 5 xerrades, el fil conductor de les quals va ser: El Catecisme de l´Església Catòlica.

La primera xerrada la va fer el president del SIC, el bisbe Sebastià Taltavull, que ens va animar a comunicar la nostra fe amb alegria i entusiasme, provocant d´aquesta manera un encontre amb Jesús.

Després, el Dr. Ramiro Pellitero va fer dues xerrades. En la primera, va fer un repàs sobre la necessitat que ha tingut l’Església de fer catecismes al llarg de la història i una breu pinzellada de les seves característiques.

En la segona xerrada es va centrar en el Catecisme de l’Església Catòlica, explicant les seves parts i el seu contingut, esperonant-nos a donar-lo a conèixer a les nostres parròquies.

La quarta xerrada la va fer Mn. Joan M. Amich, responsable del departament de catecumenat d’adults del SIC. Aquesta xerrada va versar sobre la importància de l’elaboració dels catecismes locals per fer una millor aproximació a la realitat de cada conferència episcopal, diòcesi,...

Les Jornades van finalitzar amb la intervenció de Mons. Xavier Salinas, bisbe de Mallorca, fent-nos reflexionar sobre la gradualitat dels continguts de la fe en els seus diferents moments del creixement.

Trini Catalán

Delegada de Catequesi