Foto Rectangle:

Caldes de Montbui acollirà el proper cap de setmana, de l'11 al 13 de novembre les IX Jornades de formació de catequistes organitzades pel Secretariat interdiocesà de catequistes de Catalunya i les Illes Balears.

L'església parroquial de santa Maria i l'Escola Pia de Caldes seran els principals espais on es desenvoluparà aquesta proposta formativa que cada any aplega més de tres cents catequistes de les diòcesis catalanes.

Enguany tenen com a tema central l'estudi de la transmissió de la fe a totes les generacions en la qual la catequesi col·labora, seguint l'esperit de l'Exhortació Apostòlica Amoris Laetitia que anima les famílies i les comunitats a ser evangelitzadores i a transmetre la fe no només als seus membres sinó també fora de l'àmbit familiar i comunitari.

Les jornades començaran el divendres i després de l'acollida es representarà l'adaptació del conte de Lev Tolsoi 'Mikhail i les tres preguntes' a càrrec del Grup Bufanúvols. El dissabte 12 de novembre després de la celebració de l'eucaristia començaran els cursos de formació.

Els participants poden inscriure's en algun dels tres blocs de formació. El primer bloc són dos tallers de sis hores que duren tot el dia sobre 'Iniciar-se a ser catequista' i 'La intel·ligència espiritual a la catequesi'. Només es pot inscriure a un dels dos. El segon bloc són tallers de tres hores i els participants es poden inscriure a dos indicant si el volen fer al matí o a la tarda. Es tracta de vuit tallers on es reflexionarà, entre altres temes, sobre la proclamació del misteri de la fe, experiències de catequesi amb famílies, el nou catecisme 'Testimonis del Senyor' o la pregària i cançons.

Finalment, el tercer bloc és per catequistes joves, menors de 25 anys. Finalment el diumenge 13 de novembre, les jornades acabaran amb una ponència a càrrec del Pare Gaspar Borda, delegat de Pastoral familiar de la diòcesi de Terrassa, amb el títol 'Enfortir l'educació dels fills. La perspectiva del papa Francesc a Amoris Laetitia.

Per a més informació i per accedir al formulari d'inscripció entreu a www.sic-catequesi.cat.

AdjuntMida
PDF icon tríptic informatiu catequesi.pdf734.94 KB