Foto Rectangle:

Aquest diumenge 11 de febrer ha mort Mn. Joan Mora Pedra a l’edat de 74 anys. Mn. Joan Mora Pedra, fill de Ramon  i d’Anna, va néixer a Tragó de Noguera, Lleida, el dia 26 de gener de 1944. Les exèquies es celebraran demà, dia 12 de febrer, a les 17.00h. a l'Església Catedral de Lleida. El vetllatori restarà a la Parròquia del Carme de Lleida.

Va cursar els seus estudis eclesiàstics al Seminari Diocesà de Lleida on va ser ordenat prevere de mans de Mons. Aurelio del Pino, l’1 de novembre de 1966.

Durant molts anys, des de 1966 al 2001, va estar destinat i es va encarregar de moltes parròquies disseminades a l’Alta Ribagorça: Pont de Suert, Adons, Cirés, Buira, Pinyana, Viu de Llevata, Malpàs, Manyanet, Perves, Sentís, Naens, Castellars, Erill – Castell, Sas, Aulet, Betesa, Santores, Sopeira, Soperun, Coll, Gotarda, Irgo, Llesp i Sarais.
Durant aquests anys també va exercir la responsabilitat d’Arxiprest d’aquesta comarca, en diverses ocasions.
L’any 2001 va ser nomenat rector de les parròquies de Mare de Déu del Carme, Sant Joan Baptista i Sant Pere Apòstol de Lleida, formant una Unitat Pastoral. Exceptuant la parròquia de Sant Pere, que va formar part d’una altre Unitat Pastoral, la tasca al front de les parròquies del Carme i Sant Joan ha estat incansable fins al darrer dia.
Conjugà també aquests càrrecs amb el d’Arxiprest de la Seu Vella del 2003 al 2005, membre del Consell Presbiteral, del Consell de Pastoral Diocesà  i Director del Secretariat Diocesà per l’atenció pastoral als immigrats.

Després de lluitar fortament contra la malaltia, va morir el dia 11 de febrer de 2018, i ja descansa en la Pau del Senyor.