El bisbe Salvador Giménez Valls ha presidit l’11 de novembre, la festa patronal de la parròquia de Sant Martí de Lleida i antic patró del barri de Jaume I, tot commemorant el 1.618 aniversari de la seva mort, ocorreguda en la seu episcopal de Tours, en la mateixa data l’any 397.

Ho feu presidint l’Eucaristia de la festa, concelebrada pel rector Mn. Daniel Turmo; el rector emèrit Mn. Vicenç Alfonso, i Mn. Joan Torrelles.

L’Eucaristia fou introduïda amb unes paraules de salutació del vicepresident i vocal de l’associació de veïns, Jordi Curcó: “El nostre patró Sant Martí, el sant i la seva església romànica -l’estimat “Sant Martí Vell” i també “Sant Martí el nou”-, són per nosaltres feligresos i veïns, signes de la nostra identitat ciutadana i veïnal, però per damunt de tot, referència en la fe. Que el Senyor amb la intercessió de Sant Martí, il·lumini aquesta fe i les nostres accions com a comunitat cristiana i entitat veïnal al servei de tots”, digué.

El bisbe Salvador, en la seva homilia tot agraint l’oportunitat de celebrar la festa de Sant Martí en la parròquia que el celebra com a titular, es referí a aquest com. “...un sant que compartint la seva capa amb el pobre i desvalgut, ens ha donat exemple i ens convida a compartir què som i tenim, donar-nos com a persones i com a  cristians, però sense oblidar compartir el Crist, fonament de tot”. Mons. Giménez convida als fidels a “fer parròquia, a fer comunitat en el Senyor i viure una fe autèntica i compromesa”.

En la celebració es tingué un especial record pels difunts de la parròquia, de l’Associació de Veïns de Jaume I i de tot el barri, pregant especialment per Mn. Martí Sandiumenge, traspassat recentment, molt vinculat al barri antic, amb la parròquia i soci de l’entitat veïnal.

L’Eucaristia va cloure amb el cant del “Goigs en lloança de Sant Martí”, estrenats l’11 de novembre de l’any  2007, amb lletra de Mn. Joan Roig i música de Joan Mª Aragonés, cantat per la Coral Bonaire, sota la direcció de Gemma Mª Naranjo, que havia solemnitzat l’Eucaristia. Davant la talla de Sant Martí de l’escultor lleidatà Víctor Pallarés, el bisbe Salvador i concelebrants, amb tot el poble fidel cantaren la tornada d’aquests goigs en la seva lloança:

Per la fe i la nova vida

que, per Crist, en vós florí,

Lleida us canta amb veu ardida:

beneïu-nos Sant Martí.

La festa del Patró tingué com a colofó una “pica-pica”, preparat conjuntament per la parròquia i l’Associació de Veïns Jaume I, als locals parroquials on tothom s’aplegà compartint l’alegria de la festa i els bons desitjos de seguir treballant, en bé de la comunitat parroquial i de tot el barri, fent realitat una de les pregàries dels fidels, “per a que, per intercessió del nostre Patró i imitant Crist, siguem en el nostre entorn, parroquial i veïnal, veritables testimonis de Fe, esperança i caritat”.