El bisbe Salvador celebrà aquest diumenge 11 de novembre, l’Eucaristia de la festa del titular de la parròquia de Sant Martí, concelebrada pels mossens de la parròquia i cantada per la Coral Bonaire.

A la celebració assistí la Junta de l’AVV de Jaume I, amb les Pubilles, Pubilletes i Hereus del barri, així com regidors de la Paeria, sumant-se a la celebració parroquial en honor a l’antic patró del barri Sant Martí i com a cloenda de les jornades Culturals que l’entitat veïnal organitza a l’entorn de la seva festa.

El bisbe Salvador en la seva homilia, feu en primer lloc memòria del soldat, monjo i bisbe de Tours Sant Martí, com un cristià que va saber viure amb una total confiança en el Senyor, convidant als fidels a seguir el seu exemple. Tanmateix i recordant el conegut passatge de la vida del soldat Martí que tallà la seva capa per la mitat per tal de compartir-la amb un pobre mig nu, convidà els fidels a compartir amb els demés les nostres capes, a exemple del Sant. Finalment, el bisbe Salvador va agrair a l’AVV de Jaume I, voler compartir i celebrar les festes del barri també des de la seva dimensió religiosa i sense voler deixar-la al marge.

RECONEIXEMENT A MN. JOAN TORRELLES

Abans de cloure la celebració, la comunitat parroquial feu un acte d’agraïment i reconeixement a Mn. Joan Torrelles, pels darrers anys de servei sacerdotal constant i fidel a la parròquia, obsequiant-lo amb un rellotge. Tanmateix l’AVV de Jaume I li lliurà una fotografia emmarcada de la Mare de Déu de la Pietat, titular de la confraria del barri i venerada al temple parroquial, agraint així a Mn. Joan haver-lo tingut sempre proper a les celebracions i festes de l’Associació de Veïns i molt especialment acompanyant la Pietat a la Processó del Silenci, la nit i matinada del Dijous Sant. Mn. Joan, ho agraí emocionat i digué que havia estimat tothom, seguint així el manament de Jesús.

La celebració en honor a Sant Martí va cloure, com és costum, amb el cant dels goigs a la seva lloança, que en la seva tornada diuen així:

Per la fe i la nova vida

que, per Crist, en Vós florí,

Lleida us canta amb veu ardida:

beneïu-nos Sant Martí.

Jordi Curcó