El passat 8 i 9 de febrer, la CODIAR (Comissió Diocesana d'Ajuda al Refugiat) va impartir un seminari a l'IREL, sota el títol "Era foraster i em vau acollir".

CODIAR va nàixer l'any 2015 responent a la crida del papa Francesc, quan va instar a "cada parròquia, cada comunitat religiosa, cada monestir, cada santuari d'Europa que allotgi una família de refugiats". Al nostre bisbat vam respondre així a aquesta crida, formant l'entitat CODIAR, que la compon diferents membres d'entitats del nostre bisbat.

Aquest seminari respon a la realitat candent des del 2015, després de l'arribada en massa de refugiats a Europa procedents de Síria. Tot i això sense perdre de vista que refugiats, fa molts anys que n'hi ha, i que no tots són de Síria. En les diferents ponències que es van impartir en els dos dies, es va intentar donar a conèixer al context mundial les diferents zones de conflicte.

A més a més, es va intentar clarificar que vol dir ser refugiat i quins drets, dona ser demandant d'asil. I també amb totes les traves burocràtiques que es troben quan arriben a Europa i en concret al nostre país.

Vam parlar de quines respostes s'estan donant en l'àmbit mundial, europeu i a casa nostra, en concret al nostre bisbat. En aquest sentit es van explicar les campanyes impulsades per CODIAR i a qui va dirigida la sensibilització, activitat molt important, que des de CODIAR intentem impulsar.

Dissabte al matí va fer la cloenda del Seminari l'Àlvar Sánchez, jesuïta lleidatà, que actualment és membre de la delegació diocesana de migracions a la diòcesi de Tànger, al Marroc, concretament a Nador, ens va oferir el seu testimoni personal.