Els dies 11 i 12 de febrer de 2019 ha tingut lloc la reunió n. 229 de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) a la Casa d’Espiritualitat «Maria Immaculada» de Tiana i al Seminari Conciliar de Barcelona. La reunió ha estat presidida per Mons. Jaume Pujol Balcells, arquebisbe de Tarragona.

1. Els bisbes han tingut un record agraït pel qui fou bisbe de Solsona, Mons. Jaume Traserra i Cunillera, que morí el passat 25 de gener a Granollers i han celebrat l’Eucaristia en sufragi seu.

2. Pel que fa a la situació política i social que es viu en aquests dies i, a les portes de l’inici d’un judici que té una gran transcendència per a la convivència al nostre país, els bisbes de Catalunya volen recordar que sempre caldrà diàleg, respecte mutu i magnanimitat en la recerca de gestos concrets per a la reconciliació, ni que sigui amb sacrificis per part de tots, que serà el que ens durà a la concòrdia i a la pau social.

Els cristians som un poble cridat a contribuir a la pacificació personal i social, procurant especialment la solidaritat entre tots i l’atenció als més vulnerables. Seguint el magisteri del papa Francesc desitgen abatre murs i construir ponts. Perseverar en una actitud de diàleg entre els ciutadans i entre les institucions serà un impuls de superació per continuar construint una societat en solidaritat, en pau, en llibertat i en justícia.

3. Mons. Joan Enric Vives ha presentat l’edició de “La música de la Litúrgia de les Hores”, preparada per la secció de Música de la Comissió Interdiocesana de Litúrgia, que proposa unes melodies senzilles per a fomentar el cant de la Litúrgia de les Hores, i que els bisbes han aprovat.

4. Mons. Xavier Novell ha presentat el Curs de formació d’acompanyants espirituals laics, promogut per les delegacions d’apostolat seglar que començarà aquest any. Aquesta escola d'acompanyament s'iniciarà l'1 de setembre de 2019 i durarà fins a l'1 de juny de 2020.

5. Mons. Enric Benavent ha informat sobre el Mes Missioner Extraordinari que es prepara per al proper mes d’octubre i que, entre altres coses, comptarà amb una trobada juvenil la vigília de la Jornada del DOMUND.

6. S’ha presentat als bisbes el Balanç econòmic de l’any 2018 i el Pressupost de l’any 2019 del Fons Comú Interdiocesà, els quals han estat estudiats i aprovats.

7. El dimarts al matí, s’ha portat a terme una trobada conjunta dels bisbes de la CET amb els delegats de joventut i els delegats de pastoral vocacional dels bisbats de Catalunya, així com també la vocalia de pastoral de joves i vocacional de la Unió de Religiosos de Catalunya. A la reunió s’ha tractat de manera àmplia de quina manera les nostres Esglésies diocesanes poden acollir i realitzar les propostes de l’últim Sínode de bisbes sobre “Els joves, la fe i el discerniment vocacional”. (ampliarem aquesta informació en una altra notícia d'aquesta web)

8. Els bisbes han fet els següents nomenaments d’àmbit interdiocesà:

- Mn. Robert Baró Cabrera, prevere de l’arquebisbat de Barcelona, nou consiliari general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, per al trienni 2019-2022;

- Mn. José Rodado León, prevere de l’arquebisbat de Barcelona, director del Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya (SIPOC);

- Mn. Joan Àguila Chavero, prevere de l’arquebisbat de Tarragona, nou director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), per a un trienni.

9. Així mateix, els bisbes han emès la “nota sobre la protecció dels menors”. (Podeu veure aquest document en aquesta mateixa web).