Camins de l’Hospitalitat

La parròquia de Sant Ignasi de Loiola, de Lleida ha acollit aquest dimarts a un grup de 90 pelegrins siris i europeus que participen en el projecte 'Go Forward Europe' que han arribat a Ponent en el marc de la iniciativa 'Camins d'Hospitalitat'.

La rebuda a Lleida va consistir en una benvinguda a la parròquia i activitats interculturals al pati del col·legi Maristes-Montserrat. Els pelegrins venien de recórrer el tram basc del Camí Ignasià (Aizpurutxo-Loyola). La següent etapa del viatge (el dimecres) va ser entre El Palau d'Anglesola i Verdú. També passaran per Tàrrega i Montserrat i el dijous està previst que arribin a Manresa. El dissabte arribaran a Barcelona en l'última etapa del viatge.

El rector de la parròquia de Sant Ignasi, Roger Torres, i M. Del Carmen de la Fuente, directora de la Fundació Migra Studium, van explicar que la iniciativa pretén "desfer nusos i crear projectes compartits", facilitant la convivència entre la cultura occidental i la d'origen dels pelegrins (Síria i Europa). Els col·legis Claver i Maristes-Montserrat, l'Arnau Berenguer (El Palau), els Grallers de Verdú, la Fundació Alba i l'Ajuntament de Tàrrega i la Colla sardanista del Pla de Mollerussa col·laboren en aquesta iniciativa.

Un cop  l'any, en el temps de primavera, un grup de joves refugiats sirians que viuen a Europa organitza un pelegrinatge. Caminen en memòria del P. Frans van del Lugt, jesuïta que va viure a Síria durant 40 anys, fins que va ser assassinat a Homs l'abril del 2014. El P. Frans ja organitzava caminades per diversos indrets de Síria, convidant a participar a persones de diferents orígens, ètnies i religions, treballant així el diàleg, la convivència i la pau. Enguany han triat fer una part del camí ignasià que va de Loiola a Manresa.

Foto: Santi Iglesias.