Foto Rectangle:

La Catedral de Lleida acollirà l’ordenació presbiteral de Mn. Josep Maria Escorihuela el pròxim dissabte, 18 de juliol, a les 11 del matí, en una cerimònia que presidirà el bisbe Mons. Joan Piris.

Aquesta serà la primera ordenació d’un prevere al Bisbat de Lleida, des de fa tres anys, i la sisena que realitza el bisbe Joan, des que va iniciar la seva prelatura a la nostra diòcesi. Per aquest ordre, Mons. Piris ha ordenat sacerdots diocesans a Mn. Josep Vicenç Forner, Mn. Santiago Mataix, Mn. Lucas Evung, Mn. Jaume Melcior i Manuel de la Varga, que va ser el darrer, el 19 de febrer de 2012.

Mn. Josep Maria Escorihuela és des del 3 de maig d’enguany diaca transitori. Va néixer a Vimbodí fa 65 anys, malgrat que amb cinc anys es va traslladar amb la seva família a Lleida.

Va estudiar al Col·legi Maristes i va acabar entrant a l’orde fins a l’any 1986, on va  rebre la dispensa dels vots. Es va casar tres anys després i va enviduar quan en portava 25 de matrimoni.

Professor d’Història Medieval, va exercir tota la seva carrera professional impartint classes de la branca de lletres a centres de les congregacions marista i salesiana. També va rebre Estudis Teològics durant la seva formació com a marista, que la Conferència Episcopal havia aprovat com a carrera sacerdotal.

La seva vida eclesial s’ha centrat en la catequesi, fer classes de religió, en els grups de nois de vida cristiana i també en la renovació carismàtica catòlica.

Quan es va jubilar, es va posar al servei del bisbe Joan, el qual va dipositar en el vicari Mn. Ramon Prat la tasca d’acompanyament en aquest camí darrer cap al sacerdoci. Després d’un període com animador de comunitat a la unitat pastoral que formen les parròquies d’Alpicat, Torrefarrera i Rosselló –al setembre de 2014 va rebre l’enviament del bisbe Joan–, va ser ordenat diaca transitori el 3 de maig passat.

Mn. Escorihuela és autor d’una biografia del germà marista Ramon Nato Mullol i coautor del llibre El educador marista, amb Joan Moral Barrio i Lluís Serra Gensana.

En iniciar aquesta nova etapa de la seva vida, el futur sacerdot diocesà de Lleida afirma que espera viure la voluntat de Déu i servir a l’església de Lleida de tot cor allà on li sigui encomanat.