El P. Ignasi Fossas, prior del monestir de Montserrat, va presidir el 28 de setembre a l’església de Sant Pere de Lleida, l’Eucaristia de la festa litúrgica del Beat Francesc Castelló, organitzada per la Comissió Diocesana que te cura del procés de Canonització. L’Eucaristia fou concelebrada pel

vicepostulador de la Causa de Canonització Mn. Gerard Soler, el director de la Comissió Diocesana dels Màrtirs de Lleida Mn. Joan R. Ezquerra i altres preveres diocesans.

A la celebració Eucarística assistí la germana del Beat, Maria Castelló, resident a Saragossa i que es traslladà a Lleida acompanyada per altres familiars. El P. Fossas inicià la seva homilia recordant com el Beat Francesc Castelló havia acompanyat els inicis de la seva vida monàstica a Montserrat, de la ma d’un altre monjo, el P. Romuald Díaz, biògraf del jove màrtir i qui va impulsar el seu procés de Beatificació.

El prior va referir-se també al relleu en pedra que hi ha a la façana del monestir de Montserrat dedicat al beat, obra de l’escultor Ramon Cuello, inaugurat el 2 d’octubre de 1983, festa de la Patrona de Lleida, la Verge Blanca de l’Acadèmia. El P. Fossas dedicà bona part de la seva homilia al testimoniatge cristià, posant com exemple els màrtirs: “...que son la joia més preuada de tota la comunitat cristiana”.

En aquest sentit digué que la intercessió dels màrtirs com el Beat Francesc és bona i necessària i dóna bons fruits. El Vicepostulador de la Causa de Canonització, Mn. Gerard Soler, va aprofitar l’avinentesa de la festa per informar del procés, assenyalant que s’està a l’espera d’un miracle per a que el jove màrtir pugui ser canonitzat: “Per això, cal pregar molt i demanar la seva intercessió per aquelles persones que pateixen malalties greus i incurables”, assenyalà.

Per aquest motiu, la Comissió Pro Canonització ha fet una edició de 800 estampes amb relíquia per a ser distribuïdes entre els malalts i devots del Beat.

La jornada en honor del Beat va començar a les 12 del migdia, a la mateixa església de Sant Pere, amb la celebració d’una primera Eucaristia que presidí el bisbe Joan Piris. Podeu informar-vos d’aquesta Causa de Canonització i de la vida i testimoniatge del jove màrtir lleidatà, entrant a la pàgina web de la Comissió Diocesana promotora de la seva canonització:

www. beatofranciscocastelló.com