El passat dia 14 de desembre 2016 ens vam reunir en la Casa de l'Església de Lleida Acadèmia Mariana els participants, voluntaris i treballadors que durant aquests 10 anys hem realitzat alguna activitat o acció en el Programa d'Acció de Lluita contra l'Atur de Càritas Diocesana de Lleida de la seva Fundació Jaume Rubió i Rubió i concretament del projecte Troballes...

Empresa d'Inserció que feia 10 anys i que volíem celebrar-ho. Durant l'acte a través d'un vídeo vam poder expressar algunes persones l'experiència que han viscut en aquest projecte.

En la reunió i en representació dels directors i secretaris de Càritas Diocesana de Lleida va parlar la Sra. Carme Sandiumengue que ens va recordar a Mn. Jaume Rubió i Rubió i com va ser de difícil de començar aquest projecte, després en nom dels voluntaris el Sr. Josep Solé un voluntari que ha estat des del principi la seva experiència amb els participants i la seva acció portant aquella petita i vella furgoneta que ens van donar i per acabar va ser un participant en nom de tots els que estan passant per aquesta experiència ens va donar el seu testimoni.

Per que no faltes res en aquesta trobada vam tenir mitja hora de formació gràcies al Sr. Professor d'Economia de UdL Rafa Allepuz, ens va explicar la importància de l'economia social i solidària de les empreses d'inserció i que anés ampliant per que arribi un moment de no ser necessaris projectes d'aquesta mena, per que tots i totes, els ciutadans i ciutadanes, puguin tenir una vida digna.

Es va acabar amb les paraules del Sr. Bisbe de Lleida Salvador Giménez que ens va encoratjar a continuar i no defallir en buscar solucions per les persones empobrides de la nostra ciutat. Es va acabar realitzant un brindis per la feina feta i per la que hem de continuar fent.