El bisbe Mons. Joan Piris ha ordenat aquest dissabte, 18 de juliol, a Mn. Josep Maria Escorihuela prevere de la diòcesi de Lleida, en una cerimònia que s’ha celebrat a la Catedral i a la qual han assistit la major part dels sacerdots diocesans, a més d’un nombrós grup de fidels i amics (veure Vídeo).

A l’homilia, el bisbe Joan ha recordat les paraules de Sant Tomàs de Villanueva, per donar al nou sacerdot quatre recomanacions, “que considero un tresor”, ha dit.

Aquestes són, “en primer lloc, l’amor com a única virtut, quan li va encarregar fer-se càrrec del ramat. En segon lloc, la vigilància, que el fes estar atent a les necessitats de les ovelles. En tercer, la doctrina, que alimentés els homes, fins que arribessin a la salvació definitiva. I finalment, la santedat i la integritat de vida. Aquesta és la principal de les virtuts”.

I és que segons els consells rebuts, “un prelat, per la seva bondat, ha de tractar amb justos i pecadors; amb la seva oració, ha d’augmentar la santedat dels bons, i amb les seves llàgrimes ha d’obtenir el perdó dels altres”. Tot plegat perquè “sempre seran les obres quines descobriran que un bon pastor té les condicions indispensables”.

El bisbe Joan ha començat l’homilia manifestant, que era Déu qui ens crida a ser “pescadors d’homes”, també en el ministeri sacerdotal, com va escollir els Dotze, “els seus”, “perquè estiguessin amb ell i per enviar-los a predicar”.

Mons. Piris ha fet esment a la feblesa que pot sentir el prevere en alguns moments, com la van patir els apòstols en les tremendes jornades de la Passió i Mort de Jesús. “Una feblesa que és pròpia de la condició humana, però que ens demana també als mossens de viure el nostre ministeri amb humilitat. “El prevere és pecador i necessita redempció com els altres”.

Per tot això, el bisbe Joan ha aconsellat al nou prevere a ser conscient d’aquesta fragilitat i a confiar “plenament en la gràcia de Déu, que et sostindrà i mantindrà en aquella fidelitat que Jesús ens demana als seus fidels”. I és que en la nostra fragilitat humana, tenim el signe de la compassió. “Pots estar content –ha dit Mons. Piris–, d’haver conegut la misericòrdia de Déu, que et crida a ser ministre de la reconciliació i el perdó”. Llavors és quan li ha demanat que “la teva caritat pastoral sigui un signe de la caritat de Déu per a tothom, particularment amb els pecadors i allunyats, amb els pobres i necessitats”.

La cerimònia va cloure amb unes paraules d’agraïment del nou mossèn, que va rebre la felicitació dels sacerdots de la diòcesi, primer, i de la resta de fidels que havien volgut acompanyar-lo a la Catedral.

La de Mn. Josep Maria Escorihuela és la primera ordenació d’un prevere al Bisbat de Lleida des de fa més de tres anys i la sisena que realitza el bisbe Joan, des que va iniciar la seva prelatura a la nostra diòcesi.

Per aquest ordre, Mons. Piris ha ordenat sacerdots diocesans a Mn. Josep Vicenç Forner, Mn. Santiago Mataix, Mn. Lucas Evung, Mn. Jaume Melcior i Manuel de la Varga, que va ser el darrer, el 19 de febrer de 2012.

Mn. Escorihuela era des del 3 de maig diaca transitori i va néixer fa 65 anys a Vimbodí (la Conca de Barberà).

Més fotos en aquest enllaç.