Càritas diocesanes de Lleida, Solsona i Urgell i la cadena de supermercats lleidatana Plusfresc han presentat el dilluns 18 de juliol a la biblioteca de Càritas Lleida la campanya 'Cap nen sense oportunitats en l'escola!', ...

una iniciativa que té com a finalitat que tots els nens i nenes puguin seguir el curs escolar en igualtat de condicions.

La iniciativa estarà vigent des de el dimarts 19 de juliol fins al pròxim 7 de gener de 2017, període durant el qual les Càritas de Lleida, Urgell i Solsona i Plusfresc es marquen el repte de reunir els fons suficients per a poder proporcionar ajuts econòmics per a material i llibres escolars, beques menjador i activitats extraescolars. Aquestes donacions es podran dur a terme a la caixa d'aquests supermercats mitjançant l'activació d'un codi. A més, s'organitzaran diverses activitats els beneficis de les quals es destinaran també a la campanya. Segons els responsables de Càritas la iniciativa podria beneficiar a uns 2.300 infants.

"Volem que tots els nens i nenes de Lleida tinguin les mateixes oportunitats dins l'escola, independentment de quina sigui la seva situació econòmica", ha afirmat Josep Casanova, director de Càritas Diocesana d'Urgell. Per la seva banda, Rafel Oncins, responsable de Responsabilitat Social Empresarial a Plusfresc, s'ha mostrat orgullós que la companyia se sumi a una campanya "que té com a principal objectiu estar al costat d'un dels col·lectius més vulnerables, fent que facin front a les seves tasques escolars d'una manera molt més alegre i esperançadora".

L'acte ha contat també amb la presència de la cantant Marina Rossell, que ha apadrinat el projecte. Rossell ha volgut fer una crida a la participació. "El somriure d'un nen no té preu. Sumeu-vos a la campanya i feu que es multipliquin els somriures", ha afirmat. Ramon Baró, director de Càritas Diocesana de Lleida, i Josep Vidal i Perarnau, director de Càritas Diocesana de Solsona, també han assistit a la jornada.