El SIC celebra les XVI Jornades de Responsables de Catequesi

El Seminari Conciliar de Barcelona va acollir les XVI Jornades de Responsables de Catequesi “Sortir, acollir acompanyar”, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), els dies 6 i 7 de juliol.

Sortir, acollir acompanyar: aquest era el títol de l’encontre i, el seu objectiu, reflexionar sobre la realitat actual del servei catequètic i descobrir com el magisteri del papa Francesc pot donar una nova orientació en la relació entre catequistes i les famílies. Hi van participar 106 responsables de catequesi de les diòcesis de l’àmbit catalanobalear.

Les jornades van ser presentades pel president del SIC i bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat pel director del SIC, Mn. Joan Maria Amich, i el bisbe electe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. Mons. Taltavull va valorar molt positivament la feina realitzada pel SIC i va reflexionar entorn del lema escollit enguany: “A la catequesi se’ns demana un canvi de mentalitat molt gran i d’adaptació a la realitat […] Aquest “sortir” suposa a vegades  renunciar a esquemes propis, renunciar al que hem fet tota la vida”, ha compartit el bisbe amb els assistents.

En aquestes jornades hi hagué temps per presentar quins tipus d’acollida i d’acompanyament es realitza en diverses parròquies quan les famílies demanen la catequesi per als seus fills o quan els adults vénen a la parròquia per continuar el seu camí de fe.

El director del SIC, Mn. Joan M. Amich, lliurà i comentà l’anàlisi que s’ha realitzat conjuntament amb totes les Delegacions Diocesanes de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears sobre la situació actual de la catequesi a casa nostra. (v. document adjunt)

El tercer gran apartat va ser conduït pel professor Salvatore Currò tot  portant el magisteri del papa Francesc en l’àmbit de la catequesi centrant-se en tres grans paraules ben significatives del seu magisteri: sortida, joia i misericòrdia. Les seves reflexions realitzades en les tres conferències (Ser en sortida i catequesi;  Joia i catequesi;  Misericòrdia i catequesi) tingueren un posterior treball per part dels participants dirigit pel mateix ponent.