Foto Rectangle:

Pocs dies abans de la Diada de Sant Jordi des de la Delegació de Mitjans de Comunicació del Bisbat de Lleida volem oferir algunes propostes literàries per aquesta jornada.

Comencem amb la darrera obra del sacerdot lleidatà Ramon Prat, 'Record de Déu. Pelegrinatge a la recerca de l'infinit' de Pagès Editors.

Aquesta obra és el testament i el legat de la vida de Ramon Prat dedicada a buscar la presència de Déu al bell mig dels esdeveniments humans, en el seu drama quotidià i històric. Aquest legat té dues característiques.

La primera és que des de la seva joventut d'estudiant universitari fins a l'actualitat l'autor ha caminat sempre al costat dels seus amics creients, agnòstics i ateus, eliminant cada vegada més les barreres que ens separen als uns dels altres. La segona és que s'ha donat permís per escriure el seu pensament conscient, però també el subconscient i l'obertura a l'infinit, sense censura interior i des de la passió per Déu i per la humanitat.

I continuem amb el llibre '¿Qué quieres de mí, Señor?', de Juan Luis Salinas Sánchez, un laic lleidatà. Es tracta d'una reflexió sobre els Evangelis que pretén ajuda a captar la voluntat de Déu.

L'autor tracta d'interpel·lar-se sobre allò que Déu espera de nosaltres i amb sinceritat s'obre a la disponibilitat d'entregar-se confiadament als seus braços perquè es faci la seva voluntat. Estem davant d'un llibre d'espiritualitat molt treballat i pregat, profund amb moltes cites bíbliques, en el que sembla que allò que primer ens demana Jesús és que ens convertim.

Un altra de les obres d'aquest any és 'Del Museu Diocesà al Museu de Lleida' de la historiadora i conservadora del Museu de Lleida', Carmen Barlabé. Aquest llibre, realitzat a partir de la tesi doctoral de la historiadora sobre la formació i legitimitat del patrimoni artístic d'aquest equipament, explica la història i vicissituds del Museu Diocesà de Lleida: la seva fundació per part del bisbe Josep Meseguer, en el context de les directrius vaticanes, les conseqüències de l'estroncament a causa de la Guerra Civil Espanyola, els anys de postguerra i l'embranzida de les institucions amb la creació d'un nou ens museístic, el Museu de Lleida, on s'adscriu tota la col·lecció diocesana.