La festivitat de la Mare de Déu de Torreciutat se celebra el diumenge posterior a l'Assumpció de la Verge. Aquest dia reviu una de les seves tradicions més entranyables: la pesada i presentació de nens nascuts en l'últim any.

En aquesta ocasió, el passat 21 d'agost, van participar-hi famílies de poblacions properes i estiuejants a la zona procedents d'altres ciutats. En total es van presentar 26 nadons, 14 nens i 12 nenes, amb edats que començaven als 21 dies de vida.

El rector del santuari, Mons. Javier Cremades, va celebrar la missa cantada per la coral Montisonense. En l'homilia Cremades va subratllar el caràcter festiu i tradicional de l'esdeveniment: "Aquesta Mare de Torreciutat rep des de fa nou segles l'afecte i la devoció dels veïns de la zona. Com vosaltres avui, han ofert a la Mare de Déu el regal de Déu que suposa l'arribada d'un fill. I Ella sempre dóna més i ens ajuda a revolucionar el món fent el bé".

Al final de l'eucaristia les famílies assistents van caminar en processó resant el Rosari fins a l'antiga ermita pel camí dels Dolors i Goigs de Sant Josep. Portaven la imatge pelegrina de la Mare de Déu de Torreciutat, còpia exacta de l'original, adornada amb flors. Es van poder veure alguns vistosos vestits regionals aragonesos. En arribar, va tenir lloc el tradicional Cant dels Goigs de la Mare de Déu de Torreciutat i una ofrena de productes de la terra.

Després, i segons indica la tradició, el rector va anar introduint als nadons en una cistella de vímet col·locada en un dels braços de l'antiga balança, forjada en ferro i posada sota un dels arcs del porxo per a l'ocasió. Els pares feien l'oferiment de la nena o el nen a la Verge i igualaven el pes de la criatura posant productes dels seus llocs d'origen.

Aquest any l'antiga balança va pesar diversos pernils, arròs, mongetes, melons, oli i vi, llegums i diversos productes de les hortes aragoneses i catalanes. Aquests aliments es distribueixen entre famílies necessitades de la zona en col·laboració amb Càritas Diocesana de Barbastro-Monzón. Els actes van acabar amb el popular repartiment de "La Caritat", peces de coca elaborada al forn de Secastilla (municipi al qual pertany el santuari) i vi ofert per Cellers Obergo i un viticultor de Capella servit en porrons.