Càritas Diocesana de Lleida va participar el passat dissabte 22 d’octubre a la 3a Trobada de Càritas Catalunya  que va tenir lloc a Tarragona sota el lema “Transformem la societat des de la Misericòrdia”.

El Teatre Auditori Camp de Mart va acollir aquest esdeveniment amb l’assistència d’uns 1.900 voluntaris, procedents de les deu diòcesis amb seu a Catalunya (Barcelona, Girona, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Solsona, Tarragona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic). L’organització es va encomanar a Càritas Diocesana de Tarragona, amb motiu de l’any del seu 50è aniversari. Les dues trobades anteriors es van fer a Barcelona i Girona.

La Trobada va començat amb la benvinguda de l’Arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, acompanyat de l’arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, bisbe delegat a Càritas Catalunya per la Conferència Episcopal Tarraconense, de la presidenta de Càritas Catalunya, Carme Borbonès i del director de Càritas Diocesana de Tarragona, Francesc Roig. El bisbe Salvador, el director de Càritas, Ramon Baró i el delegat de la Xarxa d’Entitats d’Acció Caritativa i Social del Bisbat, Carles Sanmartín, també van assistir a aquesta jornada.

A continuació, Beninge Rios, comunicador i radiofonista, va conduir tota la Trobada i ha fet una especial salutació a tots i cadascun dels grups diocesans, citant els pobles i ciutats d’origen dels participants.  La Trobada va comptar amb el sociòleg basc, Imanol Zubero, diplomat en Teologia i professor de la Universitat del País Basc, amb la ponència Mirar amb Misericòrdia ens posiciona per canviar el món i el teòleg tarragoní, Mn. Miquel Barbarà, llicenciat en sociologia i mestre de capella de la Catedral de Tarragona, amb la conferència L’esperit de Càritas. Després es va obrir un debat entre tots els participants

Un cop acabada la part de reflexió, els participants van gaudir d’una experiència solidària amb Pallassos sense fronteres. A continuació, un toc de gralles van acompanyar tots els voluntaris cap al col·legi Sant Pau on es va fer el dinar de germanor.  La colla jove Xiquets de Tarragona va aixecar un dels seus castells com a mostra de col·laboració i acció de treball d’equip.

Després del dinar, es van programar  diferents visites culturals per la ciutat (Catedral i claustre, Amfiteatre romà, Museu Nacional Arqueològic, Museu bíblic, Passeig arqueològic i capçalera del circ). Seguidament, es va celebrar l’Eucaristia al Camp de Mart amb els cants de l’Schola Cantorum i orquestra dels Amics de la Catedral. La lectura d’un Manifest va cloure la trobada.

Podeu veure més fotos de la Trobada aquí

També podeu llegir el manifest de la Trobada.