El Bisbe Salvador va visitar Vilanova de la Barca del 12 al 17 de setembre de 2017 i va poder conèixer la realitat del poble i, sobretot, la realitat de la parròquia.

Així el dimarts, dia 12, es va reunir amb l’equip de govern de l’Ajuntament que li va poder expressar algunes de les seves preocupacions com la poca natalitat i la conservació i manteniment de l’edifici parroquial. El Sr. Bisbe es va interessar molt i agraí l’interès per part de l’Ajuntament de col·laborar amb tot el que estigui al seu abast amb la Parròquia. L’alcalde li va regalar un objecte d’art de ceràmica original i un llibre de la història de Vilanova de la Barca, a més d’invitar-lo a signar al llibre de visites.

Després es va reunir amb membres de diverses Entitats i Associacions que li van detallar les seves activitats lúdiques, culturals, esportives, etc. i van mostrar així la vida social del poble de poc més de 1.300 habitants. Les activitats de les mateixes ajuden, a més de proporcionar esbarjo i creativitat, a fomentar una bona convivència entre tots els veïns.

El dimecres, dia 13, el bisbe Salvador va visitar la Residència Sant Roc i va poder saludar als més de cinquanta residents, tots ells d’edat avançada, amb capacitat per entendre’l i seguir una conversa agradable amb ell. El van obsequiar amb dues cançons acompanyats a la guitarra pel psicòleg-animador de la casa. Tots, bisbe, residents, responsables i cuidadors de la casa varen sortir molt contents de la trobada.

Al vespre el Sr. Bisbe va mantenir una reunió amb més d’una trentena de membres actius de la Parròquia, que li exposaren la tasca que desenvolupen com a membres del Consell Parroquial, Catequistes, Lectors, Coral, Càritas, Voluntaris del manteniment del temple, etc. Després dialogaren llarga i animadament sobre la religiositat i la vivència de la fe al nostre poble i a la societat en general, i de la necessitat de trobar noves vies d’evangelització davant d’un ambient bastant allunyat de la fe i les pràctiques religioses.

El diumenge, dia 17, va concloure la Visita Pastoral amb una missa concelebrada amb el rector Mn. Pere Canals. Va ser molt viscuda i participada amb els cants que sortien a la pantalla i acompanyats per la Coral, les lectures de les mares de la Catequesi, les pregàries dels infants, etc. A l’homilia el nostre pastor va destacar la importància de fer comunitat per tal d’animar-nos en la fe, de participar en els sagraments per tal de rebre la força de l’Esperit i així testimoniar la nostra fe davant d’un ambient secularitzat i treballar per construir un món millor. La Visita Pastoral es va acabar amb un dinar de germanor i el bisbe va excusar la seva assistència per altres compromisos de l’agenda.