Foto Rectangle:

El passat dia 26 de gener va morir Mn. Joaquín Lax Fauquet, Canonge Penitencier de la Santa Església Catedral de Lleida. Les exèquies es celebraran el diumenge dia 28 de gener, a les 13.00 h, a la Catedral de Lleida. La missa serà presidida pel Sr. Bisbe de Lleida, Salvador Giménez.

Mn. Joaquin Lax Fauquet, fill de José i de Guadalupe, va néixer a Albalate de Cinca, Osca, el dia 27 de gener de 1937. Va cursar estudis eclesiàstics al Seminari de Lleida, de 1951 a 1963. Va ser ordenat sacerdot al Seminari Diocesà de Lleida de mans de Mons. Aurelio del Pino el 8 de juny de 1963, al servei de la nostra Església Diocesana.

De 1963 a 1971 va ser destinat a la parròquia de Montsó, passant després a treballar pastoralment a la Parròquia de Sant Pau de Lleida, de la qual va estar al capdavant molts anys, fins a l'any 2009.

Al llarg d'aquests anys va compaginar aquesta tasca, encarregant-se també de la parròquia Santa Maria de Gardeny, de 1985 a 1996, sent capellà de les religioses Carmelites Descalces de Lleida, responsabilitat que va continuar fins fa només uns dies.

Va ser nomenat també consiliari de Mans Unides, consiliari de la Unión Eucarística Reparadora (UNER) i Consiliari Diocesà de l'Adoració Nocturna de Lleida.

L'any 2009 va ser nomenat canonge de la Santa Església Catedral de Lleida i l'any 2010 Canonge Penitenciari. També va exercir aquests càrrecs fins pràcticament el dia de la seva mort.

Les exèquies se celebraran el diumenge dia 28 de gener, a les 13.00 h, a la Catedral de Lleida. A la tarda a les 16.00 h. se celebrarà una altra eucaristia al seu poble natal, a la parròquia de San Martín, a Albalate de Cinca, on serà enterrat.