Aquest dissabte, dia 1 de juny, el Bisbat de Lleida, a través de la Delegació de Patrimoni Artístic de la diòcesi, ha organitzat conjuntament amb Catalonia Sacra una ruta turística pel cor de Lleida, en la qual es podrà visitar una selecció dels edificis religiosos més rellevants en un dels principals eixos vertebradors de la ciutat, que va des del carrer de Sant Antoni (situat a ponent) fins el carrer del Carme (situat més cap a llevant).

Aquest eix disposa d’un conjunt important d’esglésies de diferents èpoques, estils i espiritualitats –entre les que seran visitades: Sant Llorenç, Oratoris de la Sang i dels Dolors, Sant Joan Baptista, Capella del Peu del Romeu, Sant Pere, el Carme-.

La seva visita conjunta, on es podran veure zones habitualment tancades, permetrà fer un viatge ben interessant per la personalitat quotidiana, cultural i espiritual, de la ciutat de Lleida.

Aquesta ruta, que porta per títol El cor de Lleida, forma part dels set itineraris seleccionats a la Diòcesi de Lleida per Catalonia Sacra, una iniciativa dels bisbats amb seu a Catalunya, el propòsit de la qual és donar a conèixer el patrimoni arquitectònic i artístic vinculat a l’Església Catòlica, i ajudar a la seva visita.

Aquest patrimoni, que representa una altíssima proporció de la riquesa patrimonial del territori, és el resultat de 2000 anys de vinculació entre el cristianisme, la cultura, la identitat i l’espiritualitat del país.

El cor de Lleida és la segona de les rutes previstes en el territori de la Diòcesi de Lleida. La primera va tenir com a marc la Catedral Nova i n'hi ha previstes cinc més en les properes setmanes.

A l'igual que l'anterior, la ruta del dissabte és gratuïta, malgrat que cal inscriure's prèviament omplint la butlleta a l’agenda de www.cataloniasacra.cat, o a l’adreça info@cataloniasacra.cat.

El programa previst pel dissabte es concentrar-se davant l’església de Sant Llorenç (Plaça de St Llorenç - Plaça de St Josep, 6), a les 10 del matí, per iniciar la ruta a peu en la qual es visitarà per aquest ordre l'Oratori de la Sang, l'Oratori dels Dolors, l'Església de Sant Joan Baptista, la Capella del Peu del Romeu o de Sant Jaume, l'Església de Sant Pere Apòstol de Lleida i l'Església de la Mare de Déu del Carme.

Està previst que el recorregut, que tindrà com a guia a Loreto Flix, finalitzi a les dos de la tarde. Catalonia Sacra, un projecte de la Conferència Episcopal Tarraconense i que té el patrocini del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, té previst encara cinc rutes més a la Diòcesi de Lleida, les quals porten com a títol: Antiga Espiritualitat, amb les visites al Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal, a l'Hospital de Santa Maria -actual seu de l'Institut d'Estudis Ilerdencs- i a la Universitat de Lleida, seu de l'antic Seminari; El Tren de la Fe, amb la sortida a les Borges Blanques, per visitar l'Església de l'Assumpció, i a Artesa de Lleida, a l'Església de Sant Miquel Arcàngel; Itinerari 5, que es desplaçarà fins a Seròs per visitar el Monestir d'Avinganya, i a Aitona, Torrebesses i Maials, per conèixer les seves esglésies parroquials, i l'Itinerari 6, que recorrerà els temples parroquials d'Os de Balaguer, el Pont de Suert, Castelló de Farfanya, Àger i Raimat.

El darrer dels itineraris de Catalonia Sacra a Lleida s'ha titulat Les altres seus i ens atansarà a una sèrie d'edificis de gran rellevança, l'origen dels quals té a veure en diferents espiritualitats i devocions (la Seu Vella, l'Acadèmia Mariana i l'Església de Sant Joan Baptista).

AdjuntMida
PDF icon Cartell.pdf1 byte