El Bisbe de Lleida, monsenyor Joan Piris, va desplaçar-se la passada setmana fins Almenar per conèixer dos nous equipaments de la diòcesi. Responent a la invitació que se li havia fet des de la parròquia, va visitar primer la nova casa parroquial, l’edifici de la Plaça de la Vila, número 6, que substituirà l’anterior rectoria, número 9 de la mateixa plaça, que ha passat a ser propietat de l’Ajuntament.

Aquest canvi d’ubicació ha estat necessari donat els problemes estructurals del vell immoble. El nou local permetrà augmentar les activitats socials de la parròquia, la qual, a més a més de poder dedicar una planta a magatzem, disposarà de més sales per a reunions i activitats diverses.

El Senyor Bisbe va visitar després el gran temple parroquial, dedicat a l’Assumpció de Maria, vers la restauració del qual es projecta i treballa amb esperança de poder donar aviat els primers passos.

Acte seguit, es traslladà al nou local, ubicat a la plaça Onze de Setembre, número 5, a la part baixa del poble. Des del mes de febrer s’ha habilitat com a capella, despatx, locals parroquials i vivenda, al menys provisional.

Tenir un lloc de culte a la part baixa del poble era una aspiració antiga de la parròquia d’Almenar; la parròquia no disposava de locals parroquials, i la rectoria estava ja ruïnosa i inhabitable. Allí tingué lloc la celebració de l’eucaristia, en un clima veritablement familiar, que la disposició del local afavoreix, amb la participació d’infants de la catequesi i del grup de cantores que ja podem considerar como a coral parroquial.

El senyor Bisbe ens convidà en la seva homilia a seguir Jesús, de veritat i sense por. Que l’alegria de poder disposar d’espais dignes ens recordi que som pedres vives d’una Església sempre en construcció, sempre avançant en el seguiment del Senyor.