Lloc de naixement:
Martir / Beat / Sant
Data de la mort:
31/12/2011

Mn. Ignasi era un dels 13 fills del matrimoni Pau i Dolors. Nasqué a Lleida el dia 21 d’abril de 1928. Cursà els estudis eclesiàstics al Seminari Diocesà de Lleida, des de 1940 a 1952. Fou ordenat prevere a Barcelona, en ocasió del Congrés Eucarístic Internacional, el dia 31 de maig de 1952.

Durant la seva vida ministerial desenvolupà, entre altres, els següents càrrecs diocesans:

• Vicari de sant Joan Baptista, de Lleida
  • Professor del Seminari
  • Rector de Perves i filials de Xerallo i les Iglésies
  • Prefecte de disciplina del Seminari Major
  • Rector del Pont de Suert i arxiprest d’aquell arxiprestat.

Posteriorment, amb autorització de la Nunciatura Apostòlica, el dia 15 de maig de 1971, es traslladà a l’arxidiòcesi de Concepción (Xile). Ha servit l’Església durant els últims 40 anys en distintes nacions llatinoamericanes.

En una breu estada de dos mesos aquí a Lleida, en ocasió de la mort del seu germà Bonaventura Pelegrí, va ser nomenat adscrit de la Unitat Pastoral del Carme, sant Joan i sant Pere, de Lleida.

De retorn a Amèrica, concretament a Barquisimeto (Veneçuela), continuà tenint cura d’una residència d’universitaris. Tot conversant amb un d’ells, tingué un infart i morí quasi immediatament. Eren les set del vespre (hora de Veneçola) del 31 de desembre passat.

La missa exequial se celebra avui, dia 2, a les 10 del matí (hora veneçolana), a la parròquia de la Divina Pastora, de Barquisimeto. al cementiri de la qual serà enterrat.

Aquí, a Lleida, se celebrarà un funeral, el dissabte vinent, dia 7 de gener, a les 11 del matí, a l’església parroquial de la Mare de Déu del Carme. Funeral que presidirà el Sr. Bisbe de la diòcesi, Mons. Joan Piris.