La Casa de l'Església-Acadèmia Mariana ha acollit aquest matí l'Assemblea Diocesana del Bisbat de Lleida. Unes 150 persones han participat en aquesta trobada en la qual ha començat el procés per fer un nou pla pastoral amb les aportacions dels fidels,

comunitats parroquials, moviments apostòlics i preveres.

A la trobada el Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, ha demanat als fidels que col·laborin en l'elaboració del nou pla pastoral. Per això, durant tot el curs vinent es recolliran les aportacions dels fidels. "Ho farem amb les aportacions de tots", ha explicat el Bisbe Salvador.

De fet, a l'Assemblea s'han presentat la 'Guia per a la reflexió i aportacions al nou pla diocesà pastoral del Bisbat de Lleida'. Aquest document s'entregarà aquest setembre a tots els fidels, grups de laics, moviments apostòlics i congregacions religioses per ajudar a la reflexió.

La guia s'entregarà el 19 de setembre (Celebració de l'Enviament) i es recolliran les respostes al mes de febrer (el Dimecres de Cendra). La intenció és que el nou pla Pastoral estigui enllestit el 30 de maig de 2020, data de la propera Assemblea Diocesana.

Per la seva banda, l'Assemblea ha començat amb la pregària organitzada pel grup de joves de la parròquia de Sant Ignasi de Loiola. A continuació, Mossèn Joan Torra, rector de Torelló (diòcesi de Vic) ha impartit la ponència 'La diòcesi mira el futur'.  El ponent ha animat als assistents a "deixar de mirar enrere i mirar cap al futur".

A continuació, s'ha portat a terme una taula rodona noves experiències pastorals  en la que ha participat Dolors Esteve, animadora de comunitat de les parròquies de La Granadella, Bellaguarda i Bovera; el Pare Vicente Zamora, de la parròquia de la Mercè i Mossèn Lluis Sallán, arxipreste de l’arxiprestat Seu Vella.

Per acabar el Bisbe Salvador ha agraït als assistents, la seva presencia i els hi ha demanat que participin en el procés per elaborar el nou pla pastoral.