El diumenge 22 d'octubre se celebra el Diumenge Mundial de les Missions, DOMUND. És el dia en què, d'una manera especial, l'Església universal resa pels missioners i col·labora amb les missions. Se celebra a tot el món el penúltim diumenge d'octubre, el “mes de les missions”.

En l'actualitat, Espanya és el segon país que més diners dona a les missions, només per darrere dels Estats Units. També és un dels que més persones envia als territoris de missió. Actualment són 10.000 els missioners espanyols. L'any 2022, amb el recaptat en 2021, es van enviar 14.201.134,04 euros, una aportació amb la qual s'han finançat 538 projectes i s'han beneficiat 32 països.

“Cors ardents, peus en camí”

El lema del Domund d'enguany és “Cors ardents, peus en camí”. La història de l'Església està teixida per cors ardents que, com els deixebles de Emaús, es troben amb Jesús viu i ressuscitat, i es posen immediatament en camí per a anunciar-ho als qui encara no ho coneixen. Una missió de la qual es pot formar part des d'on estiguis: amb l'oració, amb un donatiu amb el temps, com fan els 1.689 voluntaris en les delegacions diocesanes de missions.

Actes

La celebració del Domund és majoritàriament diocesana, per això les delegacions de missions organitzen aquesta jornada amb diversos actes. A nivell nacional, aquestes són les novetats que tindran lloc:

• Exposició «El Domund al descobert», enguany, a Pamplona. Del 4 d'octubre fins al 22 del mateix mes.
  • Cada any un personatge públic dona veu als missioners en el pregó del DOMUND. Aquesta vegada és Luis Sabalza, president del club de futbol Osasuna. L'acte tindrà lloc en la Catedral de Pamplona el 18 d'octubre.
  • Lliurament dels primers premis missioners «Beata Pauline Jaricot» i «Beat Paolo Manna». Guardonats: la missionera Primitiva Vela, Germana de la Caritat de Santa Ana; Xavier Ilundain, jesuïta, fundador de “Sembradors d'Estrelles”