|05-02-24| El Santuari de Loreto, a Tarragona, ha estat l'escenari de la Trobada del Servei Interdiocesà de Missions (SIM), reunit per debatre i reflexionar sobre les dimensions de la cooperació missionera a les diòcesis catalanes. Presidida pel Bisbe David Abadías com a bisbe responsable per a les missions de la Conferència Episcopal Tarraconense, la trobada es va celebrar els passats 31 de gener i u de febrer, i va servir per compartir l’estat actual de cada delegació diocesana, posant especial èmfasi en allò que cadascú pot aportar i compartir al treball conjunt de la SIM, destacant la importància de l'escolta i l'acolliment, especialment per als delegats i delegades que hi participaven per primera vegada.

Es va dedicar un temps a abordar la realitat de les dimensions de la cooperació missionera a les nostres diòcesis: present i futur. Es va analitzar l’estat de situació del personal (vocacions), l’espiritual (oració), la col·laboració econòmica (campanyes-col·lectes) i l’animació missionera (sensibilització).

Per la seva part, mossèn Joan Solé, missioner del IEME i mossèn al bisbat de Girona, va impartir una xerrada de formació sobre "Les noves dimensions de l'animació missionera", destacant que l'Església té la responsabilitat d'anunciar la bona notícia del Crist ressuscitat amb alegria i de manera decidida, sense por.

En el segon dia de la trobada, l'arquebisbe Joan Planella va compartir estona de treball recordant que l'Església és missionera per naturalesa. En aquest context, es va remarcar la importància d'intensificar la col·laboració entre les delegacions de missions de les diferents diòcesis i també amb d’altres delegacions d’una mateixa diòcesi.

Per concloure, es van concretar diverses iniciatives d'animació missionera per continuar avançant en aquest camí a les diòcesis catalanes, entre elles, la celebració del Tren Missioner 2024, al mes d’octubre.