Foto Rectangle:

Mn. Francesc Martí Solsona ha mort aquest divendres, 23 d'octubre, a la Clínica l'Aliança de Lleida, a l'edat de 85 anys, on havia estat ingressat feia unes setmanes. Els actes d'enterrament i funeral tindran lloc diumenge, 25 d'octubre, a les 4 de la tarda, a l'Església Parroquial de l'Assumpció de la Mare de Déu d'Almenar.

Mn. Martí va néixer a Almenar el dia 1 de juny de 1930.  Va realitzar els seus estudis eclesiàstics des del 1941 fins a 1953 al Seminari Diocesà de Lleida i va ser ordenat prevere el 29 de juny de 1953, de mans de Mons. Aurelio del Pino Gómez.

Inicià el ministeri pastoral a les Parròquies de Sant Josep i Sant Martí de Lleida, on va romandre fins a l’any 1955. Continuà, servint pastoralment a les comunitats de Camporrells, Nachà i  Balldellou, fins a l’any 1959 i també s’encarregà de les comunitats de Llardecans, Ivars de Noguera i Algerri.

L'any 1966 fou nomenat Director Espiritual del Col·legi Episcopal de Lleida fins al 2010, tasca que va compatibilitzar amb el servei de Consiliari del Moviment Familiar Cristià i membre de l’equip sacerdotal de la parròquia de Santa Maria de Butsènit.

També, a partir de l’any 2003, va presidir la Comissió Diocesana per a la informació de les causes de beatificació i canonització dels sacerdots i laics morts en ocasió de la persecució religiosa de 1936 al 1939.

Els darrers anys ha continuat col·laborant en tot allò que podia, fins que aquest divendres, dia 23 d’octubre, morí a la Lleida i ja descansa en la Pau del Senyor.