Els membres del Consell Pastoral del Bisbat es van reunir aquest dimecres 26 d'octubre per tal d'encarrilar l'últim curs del Pla Diocesà Pastoral, que va començar el 2020 i finalitza el pròxim estiu del 2024 amb l'objectiu d'evangelitzar amb projectes i activitats.

Així, els assistents a la sessió es van mostrar disposats a posar en marxa els consells de pastorals arxiprestals, un organisme que comptaria amb representants laics de totes les parròquies de l'arxiprestat per poder caminar cap a la creació d'autèntiques comunitats que puguin des de trobar-se després de les misses dels diumenges, fins a planificar les diferents activitats i inquietuds que poden afectar a les mateixes (Viacrucis quaresmal, trobades de famílies dels infants de catequesi o convidar a la participació de Nadal, Reis, Rams o la Passió) amb la finalitat d'estar oberts a les persones, siguin creients o no. Els membres del consell van considerar necessària aquesta corresponsabilitat entre els membres de les parròquies i formar comunitats, ja que així tothom es pot sentir membre de l'Església. Es va considerar molt important atendre la pastoral vers els joves. També es va proposar que els pares dels infants que inicien la catequesi de la Primera Comunió, també hi acudeixin amb la finalitat que hi hagi una continuïtat pastoral a casa i s'estigui atenent el primer anunci de l'Evangeli a totes les famílies.

Entre altres temes, es va suggerir realitzar una formació i comuna dels preveres i els laics entorn de la sinodalitat realitzada en un arxiprestat, plantejar espais presencials de formació entre diverses institucions del Bisbat i compartir entre elles el que es fa.

A més a més, en aquest últim curs del Pla Pastoral es va recomanar organitzar formació per a laics de cara al fet que assumeixin el ser corresponsables en la gestió de la comunitat: economia, presa de decisions compartida, estil i objectius de la parròquia; potenciar, renovar i impulsar les càritas parroquials; promoure en cada parròquia un grup de formació teològico-bíblica o de catequesi d'adults o detectar les noves vulnerabilitats (addiccions, dependències, soledats, joves, discapacitats...) presents en l'entorn parroquial o arxiprestal.